GINOP 6.2.3.-17-2017-00020
A támogatás mértéke: 100%
A projekt tartalmának bemutatása:
A projekt általános célja a korai iskolaelhagyás megelőzése, valamint a szakképzésben tanulók végzettségi szintjének növelése és munkavállalási esélyeik javítása. A projekt kiemelt figyelmet fordít a lemorzsolódással veszélyeztetett, valamint a roma származású diákokra.
A projekt tervezett befejezési dátuma: 2021. június 30.
- Részletek
- Kategória: GINOP 6.2.3.-17-2017-00020
2021.09.27.
Baranya Megyei Szakképzési Centrum
GINOP 6.2.3.-17-2017-00020 PROJEKTIRODA
SAJTÓKÖZLEMÉNY
A GINOP 6.2.3.-17-2017-000020 „A SZAKKÉPZÉSI INTÉZMÉNYRENDSZER ÁTFOGÓ FEJLESZTÉSE” CÍMŰ PROJEKT MEGVALÓSÍTÁSA LEZÁRULT
A BARANYA MEGYEI SZAKKÉPZÉSI CENTRUMBAN ÉS INTÉZMÉNYEIBEN
2018. január 1-jén indította el a Baranya Megyei Szakképzési Centrum a GINOP 6.2.3.-17-2017-00020 azonosító számú „A szakképzési intézményrendszer átfogó fejlesztése” című projektet. A projekt az Európai Szociális Alap és a hazai központi költségvetési előirányzatból támogatott, a támogatás összege: 549 084 798 Ft.
A pályázati felhívás a korai iskolaelhagyók, lemorzsolódók számának csökkentését tűzte ki célul. A célok elérését módszertani fejlesztések, pedagógus továbbképzések segítették, de a fókuszban a lemorzsolódással veszélyeztetett tanulók álltak. Részükre többek között tanulásmódszertani, drogprevenciós előadásokat, életpálya-vezetési tanácsadásokat, szabadidős programokat szerveztek a projektben résztvevő szakemberek, pedagógusok.
A GINOP 6.2.3.-17-2017-00020 „A szakképzési intézményrendszer átfogó fejlesztése” című projektben a Baranya Megyei Szakképzési Centrum és 13 tagintézménye vett részt.
A projekt első szakaszában az iskolák pedagógusai szakértők támogatásával helyzetelemzést végeztek, és cselekvési tervet dolgoztak ki a középfokú végzettség nélküli tanulói jogviszony megszűnések számának csökkentése érdekében.
A projekt 42 hónapos futamideje alatt 63 tanulócsoport került kialakításra 323 diák bevonásával az alapkészségek fejlesztése és a tanulócsoportokban résztvevők tanulmányi eredményeinek javulása céljából, kísérleti pedagógiai programok valósultak meg tárgyi és humán infrastruktúra fejlesztésével, nyitott tanműhely és digitális közösségi alkotóműhely jött létre.
Összességében elmondható, hogy a cselekvési terv vállalásait maradéktalanul sikerült végrehajtani az időközben felmerült nehézségek (pandémia) ellenére. A végzettség nélküli iskolaelhagyás 2,41 százalékponttal csökkent, a bevont diákok tanulmányi eredménye javult (2,94 helyett 3,25 az átlag).
Az eredmények elérését segítették a megvalósított pedagógus módszertani továbbképzések, a közösen kidolgozott módszertani tananyag és jó gyakorlat gyűjtemény, a megvalósított közösségi programok (sportversenyek, kulturális és szakmai kirándulások, színházlátogatások, drogprevenciós és egészségfejelsztési foglalkozások, pályaválasztási tevékenységek).
A projektet mind a bevont diákok, mind a résztvevő tanárok pozitívan értékelték, a megvalósított elemek egy része már most beépült a napi gyakorlatba.
Ügyletkód: 38GIN623
623-1-02
GINOP 6.2.3-17 „A szakképzési intézményrendszer átfogó fejlesztése”
A dokumentum ITT tölthető le (PDF)
- Részletek
- Kategória: GINOP 6.2.3.-17-2017-00020
Drogprevenciós tájékoztató diákoknak
Drogprevenciós tájékoztató iskolai dolgozóknak
Drogprevenciós tájékoztató szülőknek
Zárótanulmány
- Részletek
- Kategória: GINOP 6.2.3.-17-2017-00020
Pécsváradi tagintézményünk volt a házigazdája a kollégiumi főzőversenynek, melyen a Baranya Megyei Szakképzési Centrum valamennyi kollégiumának csapata részt vett. A verseny kellemes körülmények között, tágas udvaron került lebonyolításra. A gyerekek rendkívül motiváltak és kreatívak voltak, ami megnyilvánult a csapatnév választásban is: a Pollack Kollégium Po-Koli Pöri csapatnévvel indult.
Tanulók és tanárok egybehangzóan remek közösségépítő programként élték meg a főzőversenyt.
Joomla Plugins- Részletek
- Kategória: GINOP 6.2.3.-17-2017-00020
25 kollégista tanuló részvételével valósult meg 2020. október 8-án egy kollégiumi kirándulás. Az utazás célpontja Keszthely volt. A gyerekek nagy része még nem járt a tervezett helyszíneken, először volt alkalmuk látogatást tenni a Festetics kastélyban. A kastélyban szakszerű idegenvezetés mellett tekintették meg többek között a gyönyörű könyvtárat. Vadászati és közlekedési kiállításokon jártak, majd a Georgicon botanikus kertjében és madárházában nézelődhettek. A belvárosban tett séta során is érdeklődőek és nyitottak voltak a gyerekek.
Joomla Plugins- Részletek
- Kategória: GINOP 6.2.3.-17-2017-00020
A Janus Egyetemi Színpad előadása kifejezetten a középiskolás korosztálynak íródott, így nem is meglepő, hogy az előadás nagyon megérintette a tanulókat, több szituációnál találva érezték magukat, napokkal az előadás után is beszédtéma volt közöttük az előadás témája. Annak érdekében, hogy a tanulók kellő mélységben dolgozhassák fel az elődáson látott-hallott dolgokat, esetmegbeszéléseket folytattak a tanulócsoportokkal a pedagógusok.
Joomla Plugins- Részletek
- Kategória: GINOP 6.2.3.-17-2017-00020
A veszélyhelyzet miatt újra kellett tervezni a tanulmányi kirándulásokat is.
A kirándulások egyik úticélja Szigetvár volt, az Iron-Tech Zrt melletti területen kiépített napelem parkot nézték meg a tanulók, ezt követően az Iron-Tech Zrt-nél vettek részt gyárlátogatáson. A szakmai tartalommal bőven telített előadások után rövid kirándulást tettek tanulóink a Zselici Csillagparkban. A kirándulás utolsó állomása a Kaposvár-Toponárnál található transzformátor állomás volt. A tanulmányi kirándulás külön érdekessége, hogy a szakmai előadásokat tanulók tartották.
A másik kirándulás Solt-Révbérpusztára vezetett, ahol a kézművesség és a helyi termékek volt a fő téma több ágazat vonatkozásában is: lópatkolás, kovácsmesterség, lovászat, helyi mézek, nemezek, bőrdíszművesség, csárdai vendéglátás, kézműves lángos, állattartás. A tanulók jól érezték magukat, a gazdálkodás olyan oldalát láthatták, amit tantermi körülmények között nehezen tudtunk volna megvalósítani.
Joomla Plugins- Részletek
- Kategória: GINOP 6.2.3.-17-2017-00020
Tanulóink többsége saját ismeretségi köréből kiindulva pontosan tudja, milyen módon károsíthatja saját egészségét. Az egészségfejlesztő foglalkozás során a trénerek érintették az egészség-egészségtelen kategóriákat, a függőség fogalmát, a drog és kábítószer témakörét, beszéltek a dohányzás egészségkárosító hatásáról.
A tanulók hasznosnak és jó hangulatúnak ítélték meg a foglalkozásokat. Külön büszkeséggel tölt el bennünket, hogy a Drogprevenciós Munkacsoport Egyesület vezetője levélben fejezte ki köszönetét az együttműködésünkért és hozzáállásunkért.
Joomla PluginsKedves Andrea, Ica és István!
A mai napon megtartottuk a 12. partner iskolában is a kortárssegítésen alapuló, interaktív egészségfejlesztő csoportokat. Nagyon jó tapasztalatokkal zártuk a programot, a visszajelzések szerint a diákok hasznosnak, informatívnak és élvezetesnek tartották a foglalkozásokat.
Ezúton szeretnénk megköszönni a partnerséget, a rugalmas és megértő hozzáállásotokat! Bízunk benne, hogy hasonló jó tapasztalatokkal zárul számotokra is a projekt. Reméljük a jövőben lesz lehetőségünk együtt dolgozni veletek!
Pécs, 2020. október 22.
Munkatársaink nevében is minden jót kívánva,
Üdvözlettel:
Máté Zsolt, programkoordinátor
Drogprevenciós Munkacsoport Egyesület
- Részletek
- Kategória: GINOP 6.2.3.-17-2017-00020
A veszélyhelyzetben elmaradt foglalkozásokat pótoltuk a 2020/2021-es tanév elején. 5 intézményben összesen 35 csoport részesült drogprevenciós foglalkozásban.
A foglalkozások során a tanulók kellő nyitottsággal álltak a kérdéskörhöz. Általánosságban elmondható, hogy a drog témakör egyikük számára sem volt ismeretlen, de szerencsére ezek jellemzően nem első kézből szerzett információk. A tanulók hasznos információkat hallhattak a drogok legfőbb típusairól, hatásukról, rögzítették a függőség és a szokás közti különbséget is. A foglalkozások során a trénerek a lehető legtöbb lehetőséget vázolták a tanulók számára, hogy a droggal kapcsolatos helyzeteket (kínálás, kipróbálás, függőség-szokás, agresszió) hogyan kezeljék.
Joomla PluginsAlkategóriák
Események
GINOP 6.2.3.-17-2017-00020
1. oldal / 4