GINOP 6.2.3.-17-2017-00020

A támogatás mértéke: 100%

A projekt tartalmának bemutatása:

A projekt általános célja a korai iskolaelhagyás megelőzése, valamint a szakképzésben tanulók végzettségi szintjének növelése és munkavállalási esélyeik javítása. A projekt kiemelt figyelmet fordít a lemorzsolódással veszélyeztetett, valamint a roma származású diákokra.

A projekt tervezett befejezési dátuma: 2021. június 30.

2021.09.27.
Baranya Megyei Szakképzési Centrum
GINOP 6.2.3.-17-2017-00020 PROJEKTIRODA

SAJTÓKÖZLEMÉNY


A GINOP 6.2.3.-17-2017-000020 „A SZAKKÉPZÉSI INTÉZMÉNYRENDSZER ÁTFOGÓ FEJLESZTÉSE” CÍMŰ PROJEKT MEGVALÓSÍTÁSA LEZÁRULT
A BARANYA MEGYEI SZAKKÉPZÉSI CENTRUMBAN ÉS INTÉZMÉNYEIBEN

 

2018. január 1-jén indította el a Baranya Megyei Szakképzési Centrum a GINOP 6.2.3.-17-2017-00020 azonosító számú „A szakképzési intézményrendszer átfogó fejlesztése” című projektet. A projekt az Európai Szociális Alap és a hazai központi költségvetési előirányzatból támogatott, a támogatás összege: 549 084 798 Ft.
A pályázati felhívás a korai iskolaelhagyók, lemorzsolódók számának csökkentését tűzte ki célul. A célok elérését módszertani fejlesztések, pedagógus továbbképzések segítették, de a fókuszban a lemorzsolódással veszélyeztetett tanulók álltak. Részükre többek között tanulásmódszertani, drogprevenciós előadásokat, életpálya-vezetési tanácsadásokat, szabadidős programokat szerveztek a projektben résztvevő szakemberek, pedagógusok.

A GINOP 6.2.3.-17-2017-00020 „A szakképzési intézményrendszer átfogó fejlesztése” című projektben a Baranya Megyei Szakképzési Centrum és 13 tagintézménye vett részt.
A projekt első szakaszában az iskolák pedagógusai szakértők támogatásával helyzetelemzést végeztek, és cselekvési tervet dolgoztak ki a középfokú végzettség nélküli tanulói jogviszony megszűnések számának csökkentése érdekében.
A projekt 42 hónapos futamideje alatt 63 tanulócsoport került kialakításra 323 diák bevonásával az alapkészségek fejlesztése és a tanulócsoportokban résztvevők tanulmányi eredményeinek javulása céljából, kísérleti pedagógiai programok valósultak meg tárgyi és humán infrastruktúra fejlesztésével, nyitott tanműhely és digitális közösségi alkotóműhely jött létre.
Összességében elmondható, hogy a cselekvési terv vállalásait maradéktalanul sikerült végrehajtani az időközben felmerült nehézségek (pandémia) ellenére. A végzettség nélküli iskolaelhagyás 2,41 százalékponttal csökkent, a bevont diákok tanulmányi eredménye javult (2,94 helyett 3,25 az átlag).
Az eredmények elérését segítették a megvalósított pedagógus módszertani továbbképzések, a közösen kidolgozott módszertani tananyag és jó gyakorlat gyűjtemény, a megvalósított közösségi programok (sportversenyek, kulturális és szakmai kirándulások, színházlátogatások, drogprevenciós és egészségfejelsztési foglalkozások, pályaválasztási tevékenységek).
A projektet mind a bevont diákok, mind a résztvevő tanárok pozitívan értékelték, a megvalósított elemek egy része már most beépült a napi gyakorlatba.

Ügyletkód: 38GIN623

623-1-02
GINOP 6.2.3-17 „A szakképzési intézményrendszer átfogó fejlesztése”

A dokumentum ITT tölthető le (PDF)

 

Pécsváradi tagintézményünk volt a házigazdája a kollégiumi főzőversenynek, melyen a Baranya Megyei Szakképzési Centrum valamennyi kollégiumának csapata részt vett. A verseny kellemes körülmények között, tágas udvaron került lebonyolításra. A gyerekek rendkívül motiváltak és kreatívak voltak, ami megnyilvánult a csapatnév választásban is: a Pollack Kollégium Po-Koli Pöri csapatnévvel indult.

Tanulók és tanárok egybehangzóan remek közösségépítő programként élték meg a főzőversenyt. 

Joomla Plugins

25 kollégista tanuló részvételével valósult meg 2020. október 8-án egy kollégiumi kirándulás. Az utazás célpontja Keszthely volt. A gyerekek nagy része még nem járt a tervezett helyszíneken, először volt alkalmuk látogatást tenni a Festetics kastélyban. A kastélyban szakszerű idegenvezetés mellett tekintették meg többek között a gyönyörű könyvtárat. Vadászati és közlekedési kiállításokon jártak, majd a Georgicon botanikus kertjében és madárházában nézelődhettek. A belvárosban tett séta során is érdeklődőek és nyitottak voltak a gyerekek. 

Joomla Plugins

A Janus Egyetemi Színpad előadása kifejezetten a középiskolás korosztálynak íródott, így nem is meglepő, hogy az előadás nagyon megérintette a tanulókat, több szituációnál találva érezték magukat, napokkal az előadás után is beszédtéma volt közöttük az előadás témája. Annak érdekében, hogy a tanulók kellő mélységben dolgozhassák fel az elődáson látott-hallott dolgokat, esetmegbeszéléseket folytattak a tanulócsoportokkal a pedagógusok.

Joomla Plugins

A veszélyhelyzet miatt újra kellett tervezni a tanulmányi kirándulásokat is.

A kirándulások egyik úticélja Szigetvár volt, az Iron-Tech Zrt melletti területen kiépített napelem parkot nézték meg a tanulók, ezt követően az Iron-Tech Zrt-nél vettek részt gyárlátogatáson. A szakmai tartalommal bőven telített előadások után rövid kirándulást tettek tanulóink a Zselici Csillagparkban. A kirándulás utolsó állomása a Kaposvár-Toponárnál található transzformátor állomás volt. A tanulmányi kirándulás külön érdekessége, hogy a szakmai előadásokat tanulók tartották. 

A másik kirándulás Solt-Révbérpusztára vezetett, ahol a kézművesség és a helyi termékek volt a fő téma több ágazat vonatkozásában is: lópatkolás, kovácsmesterség, lovászat, helyi mézek, nemezek, bőrdíszművesség, csárdai vendéglátás, kézműves lángos, állattartás. A tanulók jól érezték magukat, a gazdálkodás olyan oldalát láthatták, amit tantermi körülmények között nehezen tudtunk volna megvalósítani. 

Képes beszámoló (PDF)

Joomla Plugins

Tanulóink többsége saját ismeretségi köréből kiindulva pontosan tudja, milyen módon károsíthatja saját egészségét. Az egészségfejlesztő foglalkozás során a trénerek érintették az egészség-egészségtelen kategóriákat, a függőség fogalmát, a drog és kábítószer témakörét, beszéltek a dohányzás egészségkárosító hatásáról.

A tanulók hasznosnak és jó hangulatúnak ítélték meg a foglalkozásokat. Külön büszkeséggel tölt el bennünket, hogy a Drogprevenciós Munkacsoport Egyesület vezetője levélben fejezte ki köszönetét az együttműködésünkért és hozzáállásunkért.

 

 

Kedves Andrea, Ica és István!

 A mai napon megtartottuk a 12. partner iskolában is a kortárssegítésen alapuló, interaktív egészségfejlesztő csoportokat. Nagyon jó tapasztalatokkal zártuk a programot, a visszajelzések szerint a diákok hasznosnak, informatívnak és élvezetesnek tartották a foglalkozásokat.

Ezúton szeretnénk megköszönni a partnerséget, a rugalmas és megértő hozzáállásotokat! Bízunk benne, hogy hasonló jó tapasztalatokkal zárul számotokra is a projekt. Reméljük a jövőben lesz lehetőségünk együtt dolgozni veletek!

 

Pécs, 2020. október 22.

 

Munkatársaink nevében is minden jót kívánva,

Üdvözlettel:  

Máté Zsolt, programkoordinátor 

Drogprevenciós Munkacsoport Egyesület

Joomla Plugins

A veszélyhelyzetben elmaradt foglalkozásokat pótoltuk a 2020/2021-es tanév elején. 5 intézményben összesen 35 csoport részesült drogprevenciós foglalkozásban. 

A foglalkozások során a tanulók kellő nyitottsággal álltak a kérdéskörhöz. Általánosságban elmondható, hogy a drog témakör egyikük számára sem volt ismeretlen, de szerencsére ezek jellemzően nem első kézből szerzett információk. A tanulók hasznos információkat hallhattak a drogok legfőbb típusairól, hatásukról, rögzítették a függőség és a szokás közti különbséget is. A foglalkozások során a trénerek a lehető legtöbb lehetőséget vázolták a tanulók számára, hogy a droggal kapcsolatos helyzeteket (kínálás, kipróbálás, függőség-szokás, agresszió) hogyan kezeljék. 

Joomla Plugins

Alkategóriák

GINOP 6.2.3.-17-2017-00020