A projekt megvalósításának hatékonyabbá tétele érdekében hat szakmai munkacsoportot hoztunk létre:
a) mérés-értékelési munkacsoport
Feladatai: a tanulócsoportok kialakításához, a projekt által érintett tanulók tanulmányi eredményének és szociális körülményeinek értékeléséhez szükséges mérési és értékelési módszerek kidolgozása, a mérések lebonyolítása, a kiértékelések megvalósítása, valamint a GINOP 6.2.2. projekt által lebonyolítandó országos mérések támogatása a tagintézményekben.
b) oktatás-módszertani munkacsoport
A munkacsoport fő célja a tanulók alapkompetenciáinak fejlesztése, a pedagógusok módszertani megújulása és a folyamatosan elérhető módszertani háttértámogatás kiépítése.
c) pályaorientációs munkacsoport
A munkacsoport tervezett tevékenységei:
- tanulói lehetséges életpálya utak feltérképezése a Szakképzési Centrumon belül
- tájékoztató kiadványok, közös szakmai anyagok készítése, ehhez információk összegyűjtése
- szervezett, rendszeres tájékoztatók, pályaválasztási, pályaorientációs programok szervezése
- honlapok folyamatos frissítése az aktuális információkkal
- az általános iskolák pályaválasztási tevékenységének támogatása
- cégbemutatók, üzemlátogatások, műhelylátogatások szervezése
- workshop, tapasztalatcsere szervezése és lebonyolítása, jó gyakorlatok kommunikálása
- benchmarking szervezése és lebonyolítása.
d) esélyegyenlőségi, etnikai munkacsoport
A munkacsoport feladatának tekinti a befogadó iskolai légkör megteremtését, az előítéletek és diszkrimináció által fenyegetett csoportokkal kapcsolatos tájékoztatást, érzékenyítést, az elfogadás erősítését. A roma/cigány tanulók és a fogyatékossággal élő fiatalok számára biztosítja a pozitív önértékelés, az iskolai motiváció kialakulását, melyben az alkalmazott érzékenyítő foglalkozások, esélyórák, esélynapok különösen hasznosak.
e) drogprevenciós, egészség-megőrző, mentálhigiénés munkacsoport
A munkacsoport célja egy komplex egészségfejlesztési program kidolgozása és megvalósítása a centrum tagintézményeiben, valamint olyan, a prevenciós munkát támogató dokumentumok, eljárásrendek kialakítása, amelyek segítik az intézményekben dolgozó pedagógusok munkáját és hosszú távon hozzájárulnak az iskolai lemorzsolódás csökkentéséhez. Cél ezen kívül olyan programok megvalósítása, megerősítése, amelyek a későbbiek folyamán is fenntarthatóak és hasznosnak bizonyulnak a tagintézmények számára. A munkacsoport munkája a tanuló-szülő-pedagógus kapcsolatrendszer erősítését is megcélozza, hiszen mindhárom résztvevő számára kínál programokat.
f) szabadidő-tervezési munkacsoport
A munkacsoport biztosítja a tanulók tanórán kívüli gondozását, ellátását. Célja a tanulók regenerálódásának lehetővé tétele, a gyermekek személyiségfejlődésének elősegítése, a tevékenységek sokszínűségének biztosítása (pl.: szépirodalmi alkotások megismerése, sporttevékenységek szervezése és lebonyolítása).