A tagintézményekben összegyűlt jó gyakorlatokat, érdekes és innovatív megoldásokat belső tudásmegosztás formájában adták át egymásnak a kollégák. 

 

A gamifikáció (játékosítás) alkalmazási lehetőségei elektronika órán

A gamifikáció egyfajta ösztönző, motiváló rendszer kialakítását jelenti: az emberek motiválása játékosításon keresztül. Az élménypedagógia ezen elemével sem találkozott még minden pedagógus, így a résztvevő 12 fő örömmel vette, hogy újabb eszköz állhat rendelkezésükre. A tudásmegosztás keretében lehetőségük volt gamifikációval tervezett és megvalósított tanórák megtekintésére. A látottak alapján az órákat követően közösen ötleteltek azon, hogy miként tudják alkalmazni a gamifikációt a különböző tantárgyak tanítása során. 

 

Bemutató óra – érzékenyítés: Saláták készítése – műveletek, technológiák gyakorlása

6 órás programot állítottak össze a Szakképzési Hídprogramban dolgozó kollégák, melynek keretében bemutatták az érdeklődő pedagógusoknak, hogy egy saláta összeállításában micsoda lehetőség rejlik az érzékenyítésre. A rendkívüli bánásmódot igénylő tanulóknál a személyes tudásmegosztás, az élménypedagógiai óriási eredményeket hozhat. A bemutató órán 15 fő vett részt. 

 

A DKA felhasználási lehetőségei az oktatásban

A Digitális Közösségi Alkotóműhely felhasználási lehetőségei kapcsán a résztvevő pedagógusok (66 fő) hallhattak egy rövid előadást arról, hogy miért van szükség a pedagógusok szemléletváltására. Ezt alátámasztandó produktív tevékenységet hajtottak végre: kulcstartót és egyéb szemléltető eszközt készítettek. A technikai feladat megoldását követően a képzés résztvevői megbeszélték frissen szerzett tapasztalataikat, az élménypedagógia, mint jó gyakorlat hatékonyságát illetve a DKA alkalmazási lehetőségeit. 

 

Tehetséggondozás

Azt gondolhatnánk, hogy könnyű dolga van az oktatóknak, pedagógusoknak, amikor tehetséges tanulókról beszélünk, hiszen velük szárnyalhatunk, eredményeket mutathatunk fel. Azonban a tehetséget fel kell tudni ismerni és élni kell tanárnak, tanulónak egyaránt a tehetség adta lehetőségekkel. A belső tudásmegosztás keretein belül a tehetséggondozás témakörét a pedagógusok érzékenyítésétől a támogató technikák és módszerek bemutatásán keresztül a problémamegoldó gondolkodásig bezárólag több irányból közelítették meg.