GINOP 6.2.3.-17-2017-00020
A támogatás mértéke: 100%
A projekt tartalmának bemutatása:
A projekt általános célja a korai iskolaelhagyás megelőzése, valamint a szakképzésben tanulók végzettségi szintjének növelése és munkavállalási esélyeik javítása. A projekt kiemelt figyelmet fordít a lemorzsolódással veszélyeztetett, valamint a roma származású diákokra.
A projekt tervezett befejezési dátuma: 2021. június 30.
- Részletek
- Kategória: GINOP 6.2.3.-17-2017-00020
A tagintézményekben összegyűlt jó gyakorlatokat, érdekes és innovatív megoldásokat belső tudásmegosztás formájában adták át egymásnak a kollégák.
A gamifikáció (játékosítás) alkalmazási lehetőségei elektronika órán
A gamifikáció egyfajta ösztönző, motiváló rendszer kialakítását jelenti: az emberek motiválása játékosításon keresztül. Az élménypedagógia ezen elemével sem találkozott még minden pedagógus, így a résztvevő 12 fő örömmel vette, hogy újabb eszköz állhat rendelkezésükre. A tudásmegosztás keretében lehetőségük volt gamifikációval tervezett és megvalósított tanórák megtekintésére. A látottak alapján az órákat követően közösen ötleteltek azon, hogy miként tudják alkalmazni a gamifikációt a különböző tantárgyak tanítása során.
Bemutató óra – érzékenyítés: Saláták készítése – műveletek, technológiák gyakorlása
6 órás programot állítottak össze a Szakképzési Hídprogramban dolgozó kollégák, melynek keretében bemutatták az érdeklődő pedagógusoknak, hogy egy saláta összeállításában micsoda lehetőség rejlik az érzékenyítésre. A rendkívüli bánásmódot igénylő tanulóknál a személyes tudásmegosztás, az élménypedagógiai óriási eredményeket hozhat. A bemutató órán 15 fő vett részt.
A DKA felhasználási lehetőségei az oktatásban
A Digitális Közösségi Alkotóműhely felhasználási lehetőségei kapcsán a résztvevő pedagógusok (66 fő) hallhattak egy rövid előadást arról, hogy miért van szükség a pedagógusok szemléletváltására. Ezt alátámasztandó produktív tevékenységet hajtottak végre: kulcstartót és egyéb szemléltető eszközt készítettek. A technikai feladat megoldását követően a képzés résztvevői megbeszélték frissen szerzett tapasztalataikat, az élménypedagógia, mint jó gyakorlat hatékonyságát illetve a DKA alkalmazási lehetőségeit.
Tehetséggondozás
Azt gondolhatnánk, hogy könnyű dolga van az oktatóknak, pedagógusoknak, amikor tehetséges tanulókról beszélünk, hiszen velük szárnyalhatunk, eredményeket mutathatunk fel. Azonban a tehetséget fel kell tudni ismerni és élni kell tanárnak, tanulónak egyaránt a tehetség adta lehetőségekkel. A belső tudásmegosztás keretein belül a tehetséggondozás témakörét a pedagógusok érzékenyítésétől a támogató technikák és módszerek bemutatásán keresztül a problémamegoldó gondolkodásig bezárólag több irányból közelítették meg.
- Részletek
- Kategória: GINOP 6.2.3.-17-2017-00020
A 6 órás képzésen a Baranya Megyei Szakképzési Centrum 36 oktatója vett részt három csoportban. A képzés során a résztvevők bepillantást nyerhettek a LEGO-robot felhasználásának és alkalmazásának lehetőségeibe, megismerték a robot programozásával történő képességfejlesztés lehetőségét és együtt gondolkodtak azon, hogy mely tananyagba tudják még beépíteni.
A saját élményű tanulás ismét bizonyított: a diákká avanzsált oktatók lelkesen hajtották végre az egyszerűbb és bonyolultabb gyakorlati feladatokat is, felfedezve olyan képességeiket is, amelyeket eddig nem ismertek vagy nem aknáztak ki kellőképpen.
- Részletek
- Kategória: GINOP 6.2.3.-17-2017-00020
Tagintézményeinkben az online oktatás szervezése a technikai lehetőségek (eszközök, internet-kapcsolat) felmérésével kezdődött. A diákok elég szélsőségesen reagáltak a kialakult helyzetre: féltek az ismeretlentől, az elszigetelődéstől, a személyes találkozás hiányától, ugyanakkor örültek is, hogy a saját tempójukban tanulhatnak, nincsenek konfliktushelyzetek. A többség felismerte és élt a helyzet adta előnyökkel.
A tanulócsoportot vezető pedagógusok teendői három fő feladat köré csoportosultak:
- digitális kompetenciák fejlesztése: információk gyűjtése, felhasználása, tárolása, internet alapú kommunikáció, digitális tartalmak létrehozása, technikai problémák leküzdése
- önálló, új információk létrehozása: időbeosztás kialakítása, feladatok önálló ütemezése, rendszerben való gondolkodás képességének kialakítása
- a tanulók pszichés támogatása: feloldani a szorongásaikat, online szociális kapcsolatok működtetése. Némi optimizmusra ad okot, hogy az online oktatás előtt a virtuális tereken kívül el sem tudtak képzelni diákjaink más kommunikációs platformot, viszont az online oktatás révén ízelítőt kaptak abból, hogy személyes kapcsolat nélkül sivár a világ.
Pedagógusaink a támogatási lehetőségek széles palettáját alkalmazták az online oktatás idején:
- a régóta működő facebook-csoportok szerepe felerősödött
- classroomon saját kurzust hoztak létre a tanulócsoport számára
- személyre szabott fejlesztő feladatokkal segítették a tanulókat
- az egyéni tanulás folyamatát támogató leírásokat, segédleteket küldtek a tanulóknak
- heti beszámolót kértek a tanulóktól az online oktatásban megélt kudarcaikról, sikereikről, tapasztalataikról.
Nem utolsó sorban a tanulócsoportokat és az őket segítő pedagógusokat segítette az önszerveződésen alapuló tanári csoport, ahol a tanulócsoportokkal kapcsolatos tapasztalatokat, nehézségeket egyeztették, ötleteket adva ezzel egymásnak.
- Részletek
- Kategória: GINOP 6.2.3.-17-2017-00020
A projekt keretében beszerzett interaktív táblák minél szélesebb körű alkalmazásának elősegítése érdekében akkreditált, belső képzést szerveztünk a tagintézmények oktatóinak. Két csoportban összesen 23 fő vett részt a képzésen.
A tagintézmények visszajelzései alapján mind a közismereti, mind a szakmai órákon jól hasznosíthatóak a táblák. A diákok is szívesen dolgoznak ezekkel az eszközökkel, hiszen lényegesen közelebb áll az ő informatikai attitűdjükhöz, mint a hagyományos krétás tábla. A projektnek köszönhetően interaktív tábla kerülhetett például tanirodába, informatikai terembe, tanműhelybe, többcélú (közismereti) tanterembe.
Az oktatók eszköztára újabb elemmel színesedett a Wordwall3 felhő alapú nemzetközi online tananyag adatbázis szoftver megismerése és használata révén.
Joomla Plugins- Részletek
- Kategória: GINOP 6.2.3.-17-2017-00020
Intézkedések
„A szakképzési intézményrendszer átfogó fejlesztése” című GINOP-6.2.3-17- 2017-00020 azonosítószámú projekt projektmenedzsmentje a következő Intézkedések hozta, hogy a pályázat megvalósítása során a környezeti fenntarthatóság szempontjai érvényesüljenek.
A környezettudatos gondolkodásmódot a projekt keretében a tanulói munkacsoportban résztvevő tanulók a csoportfoglalkozásokon elsajátítják, így már a projekt végrehajtási szakaszában át tudják ültetni azt a gyakorlatba. Az ilyen módon elért szemléletváltozás eredményeképpen jelentős mértékben várható a környezettudatos attitűd felé való pozitív elmozdulás.
A projekt megvalósítása során nagy hangsúlyt fektetünk a környezeti fenntarthatósági szempontokra. Ennek érdekében a beszerzések során tudatosan ezeket a szempontok érvényesítését alkalmazzuk. Mindemellett a projekt belső és külső kommunikációjában egyaránt törekszünk a szükségtelen dokumentum-nyomtatások elkerülésére, valamint az elektronikus levelezésre, adatrögzítésre.
A projekt megvalósítása során közvetlen környezeti hatás nem várható.
Alkategóriák
Események
GINOP 6.2.3.-17-2017-00020
2. oldal / 4